Der Grosse Amboss
Kovadlina
pana Němčanského:

Na kovadlině je vyražena hmotnost 148kg:

V
armádní příručce je uvedeno následující:
Kovadlina se skládá z těla s patkou, ocelové dráhy, kulatého kužele a
čtvercového (pyramidového) rohu. Přední plocha se nazývá hruď (prsa),
zadní plocha je záď. Ke straně hrudi lze také připevnit kompresní
nástavec??? Na povrchu dráhy je čtvercový a často také kulatý
otvor, který slouží k držení matric, rohů atd. Hmotnost kovadliny se
pohybuje mezi 150 až 200 kg, v závislosti na její velikosti. Kovadlina
musí být nastavena tak, aby kovář stojící za ní měl v levé ruce kulatý
roh. Kovadlina je umístěna na dřevěném bloku nebo litinovém zvonu
(základně), která je naplněna pískem, štěrkem nebo sutí. Tato základna,
jejíž váha je asi 300 kg (nevyplněná), tlumí zvuk a umožňuje podle
potřeby změnit její umístění. Výhodou zvonu je prohlubeň na horní ploše
sloužící jako tuková nádoba??? Kovadlina je připevněna ke zvonu
pomocí dřevěných klínů. V armádě jsou používány standartně malé přenosné
kovadliny o váze 30kg s odpovídajícími dřevěnými kovadlinovými bloky.
Další běžná armádní kovadlina je specifická u horských jednotek.

Německý popis kovadliny odvozený z
překladu textu z armádní příručky:

Propagační leták výrobce S&S
Standard - Sichelschmidt und Schlasse, Ennepetal.
Jak uvádí text letáku, kovadliny od tohoto výrobce byly vyráběny
inovativní technologií. Co na nich bylo jiného? Staré kovadliny byly
vyráběny čistě kovářskými technikami. Vyráběly se buď vykováním z
jednoho kusu oceli, nebo postupným svařováním jednotlivě vykovaných
dílů. S&S
však přišel s kovadlinami vyráběnými kombinací kovářských a
slévárenských dovedností. Tělo kovadliny bylo odléváno z kujné
nízkouhlíkové oceli. Na horní část tohoto odlitku se potom kovářským
způsobem přivařila pracovní plocha "dráha" z nástrojové oceli. Takto se
zjednodušila výroba po stránce časové, technologické i cenové. Dokonce
tím bylo odstraněno riziko prasknutí těla svařované kovadliny ve svaru.
Jednoduše řečeno, revoluce ve výrobě kovadlin.
Unzerbrechliche = nerozbitný.
"Protože
kovadlina Standard - jako jediná kovadlina vůbec - má tělo vyrobeno z
jediného kusu (měkkého a snadno tvárného železa) a dráhu z té nejlepší
uhlíkové oceli."